Logo
header-creatie

Blog er op los!

Bloggen is hard werken. En het feit dat steeds meer bedrijven hun blog hoog op de agenda hebben staan, doet niets af aan de kunst van het schrijven die erbij komt kijken. Bovendien kost het bijhouden van een blog handenvol tijd en heb je helaas geen beschikking over een bodemloze put met inspiratie. En dan moet het resultaat ook nog eens zo hoog mogelijk bij Google verschijnen. Dat is geen koud kunstje. Gelukkig zijn er professionele bloggers die je kunnen helpen. Ben jij klaar om deze taken over te dragen?

Aantrekkingskracht

Nieuwe mensen kennis laten maken met je bedrijf, dat is wat je met een zakelijk blog wilt bereiken. Om die mensen te bereiken zul je ze eerst moeten verleiden tot een klik op jouw link in de zoekresultaten. En dan wil je natuurlijk het liefst zo hoog mogelijk in Google verschijnen, zodat mensen snel geneigd zijn om op jouw link te klikken. Om online vindbaar te worden zal je blog daarom als een magneet moeten werken. Plaats jij originele content die ook nog eens goed vindbaar is? Dan kunnen nieuwe klanten de aantrekkingskracht van jouw website niet weerstaan. Een professioneel blogger kan je hierbij helpen.

Search Engine watte?

Een goede blogger weet hoe hij moet omgaan met woorden. Hij of zij kent de ins en outs van het vak en weet hoe hij een tekst het beste op kan bouwen. Hier en daar een zoekwoord toevoegen kan namelijk bijdragen aan de Search Engine Optimization, mits je ook daadwerkelijk relevante content schrijft. ‘SEO’ staat voor Search Engine Optimization, oftwel: zoekmachine optimalisatie. Vergelijk het met het metselen van een muurtje: met wat plakkerig taalgevoel bouw je van relevante zoekwoorden en interessante content in no time een waar meesterwerk. Zeggen deze bouwstenen jou niet zoveel? Vraag dan eens om advies aan een echte meester.

Relevant

“Maar hoe word ik dan relevant?”, zul je je misschien afvragen. Jezelf deze vraag stellen, is vragen naar de bekende weg. Je weet het antwoord namelijk al lang! Offline ben je immers al ontzettend relevant. Je hebt niet voor niets klanten die bij je voor de deur staan en die behoefte hebben aan jouw kennis. Doe wat je normaal ook doet, en stop dit in een leuk blog. En onthoud: een reis van duizend mijlen begint altijd met de eerste stap!

Inspiratie: waar koop ik dat?

In 1903 snapte Thomas Edison al dat bloggers soms stoeien met een writer’s block. “Genialiteit bestaat voor 1 procent uit inspiratie en voor 99 procent uit transpiratie”: zei hij. Toch hoef je je helemaal geen peentjes te zweten wanneer je er even niet uitkomt. Inspiratie ligt overal voor het oprapen. Kijk eens rond naar andere blogs en maak het jezelf makkelijk door vaste rubrieken te gebruiken. Geef bijvoorbeeld wekelijks uitgebreid antwoord op een veelgestelde vraag, laat een van je medewerkers aan het woord of interview een tevreden klant. Zo gemakkelijk kan bloggen zijn.

Jij bent de deskundige

Mensen met verstand van zaken zijn te vertrouwen, en vragen we gemakkelijk om advies. Dat is de regel waar iedereen in de praktijk vaak naar handelt. Is je neef een echte computernerd? Dan is hij de eerste die je belt wanneer je je laptop al voor de 30e keer zonder resultaat hebt opgestart. Hij helpt je uit de brand, net zoals jij je klanten helpt met de kennis van jouw vak. Maak van jouw expert status daarom geen geheim, en begin vandaag nog met het delen van leuke verhalen uit de praktijk op je eigen blog.

Blijven plakken

Wordt jouw website inmiddels goed bezocht? Dan is het tijd voor de volgende uitdaging. Zorg dat je bezoekers blijven plakken. Met een wekelijks berichtje of een periodieke update herinner je mensen aan jouw bedrijf. Hierdoor blijft je merk in hun achterhoofd hangen en zal men sneller aan jouw bedrijf denken als ze jouw dienst of product eens nodig hebben. Dat noemen we ‘top-of-mind awareness’. Bovendien waardeert Google websites die regelmatig nieuwe teksten plaatsen, want deze worden als waardevol en interessant gezien. Klinkt logisch toch? Heb jij al een nieuwe blogpost bovenaan je to-do lijst staan?

Social media is het sleutelwoord

Heb je inmiddels al veel blogposts op je to-do lijst kunnen afstrepen? Dan ben je heel goed bezig. Er blijven er nog twee dingen over om te doen: 1. Zet al jouw social media accounts in om je verhalen door te vertellen. Deel ze via Facebook, noem ze op Twitter en als je dan toch bezig bent, zet ze dan ook even op LinkedIn. Vallen je blogs in de smaak? Dan verspreidt jouw bedrijfsnaam zich als een lopend vuurtje. Daar kun je als ondernemer zeker van profiteren. En stap 2: Schrijf nog zo’n steengoede blog! En nog een, en nog een.

Blogger gezocht?

Veel ondernemers willen graag gebruik maken van de zakelijke voordelen die een blog kan bieden. Toch hebben ze vaak geen tijd, geen inspiratie of weinig kennis van schrijven. Velen van hen willen daarom zelf liever niet meer schrijven en schakelen daarvoor een internet marketeer in. Dat begrijpen wij maar al te goed. Het werkt immers wel zo fijn als je ook daadwerkelijk plezier beleeft aan het schrijven van blogs. Dan produceer je de beste teksten. Denk jij er hetzelfde over? Overweeg dan eens om je blog toe te vertrouwen aan een echte professional. Zo’n ervaren blogger kent de fijne kneepjes van het vak en schrijft teksten die naadloos aansluiten op jouw visie.


Aanrader: Hoe overtuig je het brein online?
Tips voor succesvolle marketingNaar contact


Een reis van duizend mijlen begint altijd met de eerste stap!

0 klanten
Sinds 1993