Logo
header-verhalen

Heb je voldoende tijd besteed aan het innerlijk?

Als het uiterlijk maar goed is, dan zal het innerlijk dat ook wel zijn. De meeste mensen zullen het niet snel toegeven, maar vaak is een eerste indruk nog altijd gebaseerd op uiterlijke kenmerken. Dit hoeft natuurlijk helemaal geen probleem te zijn, maar het is ook goed om eens verder te kijken dan je neus lang is. Dit geldt niet alleen bij personen, maar ook bij je website. Ben jij alleen voor het uiterlijk van je website gegaan, of heb je ook voldoende tijd besteed aan het innerlijk?

Vluggertje of langdurige relatie?

Om een goede eerste indruk te maken is het belangrijk dat je website mooi oogt. Maar wanneer je ook graag langdurige relaties met je klanten wilt aangaan, is het innerlijk minstens zo belangrijk. Maar hoe creëer je nu een goed innerlijk van je website? Het antwoord is simpel: door het produceren van goede content.

Het belang van contentproductie

Met een mooie website trek je mensen gemakkelijk naar je toe. Met goede content houd je deze mensen ook op je website. Daarom is het zo belangrijk om je website van de juiste content te voorzien. En niet alleen op je website is goede content van belang, maar ook al je andere online kanalen die je zichtbaarheid vergroten, verdienen je aandacht. Denk bijvoorbeeld aan het onderhouden van Facebook en Twitter. Door online meer aanwezig te zijn, heb je een grotere kans om in het brein van je bezoeker te blijven hangen.

Content produceren

Goede content produceren is meer dan eens in de zoveel jaar een paar teksten schrijven. De markt verandert snel, en daarom moet je tijdig anticiperen op die veranderingen. Een Hyves icoontje op je website kan bijvoorbeeld écht niet meer; dit zijn de witte sokken in sandalen op jouw website. Houd je website dus up-to-date door regelmatig nieuwe waardevolle content te produceren en door oude, irrelevante content te verwijderen. Zo voorkom je dat je achter de feiten aanloopt.

Contentkalender

Vind je het lastig om naast je werkzaamheden ook nog tijd te maken om te schrijven? Plan dan schrijfmomenten in. Ook een contentkalender kan je helpen bij het schrijfproces. Deze kalender geeft je houvast bij het maken van content. Is het weekend? Dan weet je dat het tijd is om een nieuw recept te delen. Is het woensdag? Geef dan (bijvoorbeeld via een blogpost) antwoord op een veelgestelde vraag. Zo heb je iedere week iets om over te schrijven, en produceer je steeds weer nieuwe en frisse content.

Content met regelmaat

Wanneer je regelmatig nieuwe content op je website plaatst, zullen zoekmachines jouw website als actief en levendig zien. Schrijf je ook nog eens over iets waar je doelgroep veel naar zoekt? Dan is deze content ook nog eens relevant en heb je de jackpot te pakken! En de prijs is een hoger resultaat in Google. Zo wordt jouw website stapje bij beetje steeds makkelijker gevonden en zal niemand hem meer over het hoofd zien!

Content als een liefdesbrief

Wil je meteen de aandacht van je doelgroep vasthouden? Al bij het lezen van de allereerste zin? Richt je bij het schrijven van de tekst dan ook vooral op deze groep. Wanneer je een liefdesbrief aan iemand schrijft maar er de verkeerde naam boven zet, zal jouw geliefde zich niet aangesproken voelen. Jouw mooie brief belandt dan al snel in de prullenbak. Zo zit dat ook met de content op jouw website. Wanneer je een onderwerp behandelt wat de lezer niet aanspreekt, zal hij niet verder lezen en jouw website verlaten. Schrijf dus vanuit de problemen van je lezers en biedt hiervoor een oplossing. Alleen dan hebben je lezers echt iets aan de content op je website. Is jouw tekst het begin van een effectieve oplossing? Dan zullen zij geen moment twijfelen om jouw hulp in te schakelen.

Verhalende content

Wil je dat je doelgroep ook na de eerste alinea door blijft lezen? Zorg dan voor een makkelijk leesbare tekst. Dit betekent dat de tekst geen spel- en taalfouten mag bevatten. Houd daarnaast de zinnen kort en vermijd vakjargon. Wil je de lezer écht weg laten dromen in jouw teksten? Voeg dan wat extra’s toe. Maak bijvoorbeeld van die ene tekst vol feiten en informatie, een leuk en beeldend verhaal. In de kern zullen beide stukken hetzelfde zeggen, toch leest een verhalende tekst een stuk fijner. Je doelgroep zal dan ook snel terugkomen voor meer!

Speel voor cupido

Je weet nu hoe je ervoor kunt zorgen dat jouw doelgroep je tekst van begin tot eind wil lezen. Maar wat doe je als je bezoeker klaar is met lezen? Hoe kun je hem nog zo’n interessante tekst voorschotelen? En hoe kun je hem verleiden tot de aanschaf van jouw product? Met zoekmachineoptimalisatie alleen kom je er niet. Je hebt de pijl van cupido nodig. Heb jij voldoende kennis over het brein om voor cupido te kunnen spelen?

Content marketing bureau

Geen tijd of onvoldoende kennis in huis om goede content te produceren voor je website? Schakel dan iemand in om je aan waardevolle teksten te helpen. Ga voor bevlogen tekstschrijvers die in staat zijn om van elke website weer een website te maken die relevant is voor je klanten. Een Internet Marketeer beheerst alle talenten die een tekstschrijver nodig heeft. Daarnaast kan hij met de pijlen van cupido je doelgroep in de juiste richting bewegen. Ben jij klaar om een langdurige relatie aan te gaan?


Aanrader: Hoe overtuig je het brein online?
Tips voor succesvolle marketingNaar contact


De markt verandert snel, en daarom moet je tijdig anticiperen op die veranderingen.

0 klanten
Sinds 1993