Logo
header-standaard

Zo doen we dat!

Slurpt het onderhouden van social media zoals je zakelijke Facebookpagina ook zoveel van jouw kostbare werktijd op? Zou je die tijd niet veel liever ergens anders aan willen besteden? Bijvoorbeeld aan jouw passie: je werkelijke baan! Maar wie gaat er dan updates schrijven? En berichten plaatsen? En op comments reageren? Facebook uitbesteden is de oplossing.

Contact met jouw doelgroep leggen

Weet je nog niet zeker of jij een zakelijke Facebookpagina wilt aanmaken? Twijfel niet langer! Facebook kent namelijk veel voordelen. Zo brengt het social mediaplatform jou in contact met je doelgroep. –Ja, ook jouw doelgroep is te vinden op Facebook!– Dit maakt het een fluitje van een cent om bijvoorbeeld foto’s en video’s met hen te delen. En organiseert jouw bedrijf een evenement of een speciale kortingsactie? Facebook is hét middel om jouw omgeving hiervan op de hoogte te houden.

Een andere manier om (persoonlijk) contact met de doelgroep te leggen is door naar meningen te vragen of te reageren op reacties. Ook is Facebook een prima platform om service te bieden door vragen te beantwoorden of oplossingen voor problemen te bieden.

Het contact dat je via Facebook legt maakt je bedrijf menselijk. Wanneer dit contact goed verloopt kan jouw merk zelfs likeable en sympathiek bevonden worden. Dit kan weer leiden tot meer leads en verkopen. Inzichten uit de neuroscience vertellen ons namelijk dat mensen liever iets kopen van iemand die ze aardig vinden. Ook iemand anders kan voor jouw bedrijf het contact leggen met je doelgroep. Facebook uitbesteden is daarom geliefd bij veel ondernemers die waarde hechten aan interactie. Interactie kan immers veel betekenen voor de zichtbaarheid en naamsbekendheid van jouw bedrijf. Val dus niet buiten de boot en bouw een wederzijdse relatie op met je klant. En laat hem niet verwateren.

Vergroot verkeer en naamsbekendheid

Naast contact leggen met jouw doelgroep, is Facebook ideaal om meer verkeer op de website te krijgen. Bovendien maakt een leuke Facebookpost jouw bedrijf zichtbaar. Zeker wanneer veel mensen je post liken, delen of erop reageren. Hierdoor komt men jouw bedrijfsnaam steeds vaker tegen en wordt deze steeds vaker herkend.

Krijg inzicht in jouw doelgroep met Facebook

Voor meer inzicht in de doelgroep en de statistieken van de pagina, biedt Facebook je een handige tool. Zo kan je in de Facebook statistieken als pagina-eigenaar zien hoeveel procent van jouw fans bestaat uit mannen en hoeveel uit vrouwen. Ook heb je zicht op waar jouw fans wonen en zelfs welke taal zij spreken. Daarbij geeft Facebook jou een duidelijk overzicht van berichten die veel gedeeld worden en berichten waar amper reacties onder staan. Dit is erg handig om te weten bij het maken van nieuwe content. Wanneer al deze statistieken jou niets zeggen kan je de pagina natuurlijk nog altijd uitbesteden aan een professional. Voor hem is dit gesneden koek.

Bespaar geld

Het hebben van een bedrijfspagina op Facebook is natuurlijk gratis. Het beheren ervan kost echter wel veel tijd, en dus geld. Toch kan Facebook uiteindelijk nog gezien worden als een van de goedkoopste middelen om jouw bedrijf écht naam te geven. De kosten zitten hem namelijk enkel in de tijd die erin wordt gestoken en de eventuele advertentiekosten. Denk dus niet alleen in traditionele media maar verkies het ruime sop!

Wanneer je zelf geen idee hebt wat je aan het doen bent of wat je moet doen om jouw van pagina een succes te maken, kan dit erg veel tijd kosten. En nogmaals: tijd is geld! Het uitbesteden van Facebook kan in dit geval kosten besparen. Internet marketeers kunnen namelijk tegen een gunstig tarief werken aan jouw Facebookpagina. Zo weet je zeker dat iemand met verstand van zaken met jouw pagina in de weer is, en kan jij gewoon doen waar jij goed in bent.

Voortvarend Facebooken

We hoeven jou vast niet te vertellen dat de meeste mensen Facebook voor hun plezier gebruiken. Daarom is het belangrijk om vooral leuke en interessante content te plaatsen. Het af en toe delen van producten of projecten waar je trots op bent kan geen kwaad. Hiermee leert de klant namelijk de werkwijze van jouw bedrijf ook kennen. Staar je alleen niet blind op het verkopen van je product en het aanprijzen van je bedrijf, maar plaats updates die interessant zijn voor jouw publiek. Wees hierbij niet bang om jouw persoonlijkheid terug te laten komen in de berichten. Door een persoonlijke touch krijgen mensen het gevoel jou steeds beter te leren kennen.

Facebook uitbesteden?

Dat klinkt natuurlijk allemaal leuk en aardig, zo’n zakelijke Facebookpagina. Toch blijft het naast een goed marketinginstrument ook een tijdrovende bezigheid. Heb jij wel tijd over om je bezig te houden met Facebook of andere social media? En weet je wel wat jouw doelgroep beweegt, en dus waarover je moet schrijven? En hoe verwoord je dit boeiend? Dit kan best moeilijk zijn. Tegenwoordig zijn er daarom veel ondernemers die Facebook uitbesteden aan een professional: iemand die jij met een gerust hart jouw Facebookpagina kunt laten beheren. Lijkt dit je ook wel wat? Wil jij ook online overtuigen en gebruik maken van kennis over breinonderzoek? Laat dan iemand met kennis over jouw branche en verstand van social media jouw Facebook beheren.

Bij het inhuren van een internet marketeer krijg je regelmatig updates over de stand van zaken en heb je wekelijks zicht op wat wordt geplaatst. Jouw bedrijfsnaam zal in een mum van tijd als een paal boven water staan!


Aanrader: Hoe overtuig je het brein online?
Tips voor succesvolle marketingNaar contact


Vaar mee op het succes van Facebook!

0 klanten
Sinds 1993