Logo
header-standaard

Wees slim en blog!

Is jou wel eens verteld dat het slim is om een zakelijke blog te beginnen? Waarschijnlijk wel. Je bent immers een ondernemer die vooruit wilt. Eentje die alles uit de kast trekt om zijn bedrijf te laten groeien en bloeien. Iedereen mag het weten: bij jou zijn ze aan het juiste adres! Toch? Maar hoe vertel je dat eigenlijk? Een blog komt hierbij goed van pas. Je mag online vertellen over je passie en je vakmanschap tentoonstellen. Doe je dit nu liever offline en heb je het daar al druk genoeg mee? Kies dan voor een freelance blogger.

Grof geschut: een freelance blogger

Jouw bedrijf verdient natuurlijk het beste: een net pand, een schitterende en gebruiksvriendelijke website en natuurlijk ook een mooi plekje in de zoekresultaten. Maar om online te kunnen overtuigen is zwaarder geschut nodig: blogs die jouw lezer omver blazen. Krijg je dit zelf nog niet zo een-twee-drie voor elkaar? Dan kan een freelance blogger je hierbij helpen. Als een doorgewinterd schrijver maakt hij aantrekkelijke blogs waar je lezers graag voor terugkomen.

Blogs zijn vriendelijk

Kennis delen is slim. Je blog hiervoor gebruiken is nog veel slimmer. Een blog is namelijk minder agressief dan een reclameposter of een online advertentie. Daardoor staat men open voor blogs, die niet als vervelende reclame worden gezien. Wanneer jouw potentiële klant een gelikte advertentie van jou tegenkomt, zal hij minder van jou aannemen dan wanneer hij jouw onschuldige blog met allerlei handige tips en leuk geschreven teksten leest.

Deel je kennis en doe mee!

Jij wilt toch ook gezien worden als dé expert in jouw vakgebied? Pas wanneer jij dit uit, kan jij écht meedoen in de strijd om het hoogste plekje in de zoekresultaten. Met een blog laat je meteen zien dat jij kennis in huis hebt en weet hoe je deze moet gebruiken, door bijvoorbeeld praktijkvoorbeelden te geven. Jouw woorden worden geloofd omdat je kennis van de praktijk jouw kunde onderstreept. Wil je jouw kennis best delen maar krijg je geen pakkende tekst op papier? Besteed dit werk dan uit aan iemand die er een neus voor heeft: een freelance blogger. Bang dat een freelance blogger geen verstand van jouw branche heeft? Geen zorgen, hij wordt uitgebreid ingelicht over de ins en outs binnen jouw vakgebied.

De gunfactor

Niets is fijner dan iemand die op jouw niveau praat, toch? Wanneer jij leuk kan schrijven en jouw publiek op een persoonlijke toon kan benaderen, zullen jouw lezers sympathie voor jou krijgen. Het klinkt namelijk net alsof ze het verhaal van een vriend aanhoren. Tenminste, zo gemakkelijk en herkenbaar zou een blog moeten lezen. Met zo’n blog verhoog jij je gunfactor. Hierdoor zullen mensen jou eerder inschakelen bij een probleem. Gewoonweg omdat ze het jou gunnen. Is jouw creativiteit op? Vind je het moeilijk om ingewikkelde materie op een eenvoudige manier uit te leggen? Ontdek dan de voordelen van een freelance blogger en geef al deze taken uit handen.

Schrijven voor zoekmachines

Natuurlijk schrijf jij je blog voor jouw lezers en potentiële klanten, en niet voor robots. Toch kan het geen kwaad om jouw tekst te optimaliseren voor zoekmachines. Veel mensen zullen namelijk via Google stuiten op jouw blog. Hoe beter jij deze zoekwoorden verwerkt in de tekst, hoe hoger jij komt te staan in de zoekresultaten en hoe eerder mensen jouw website tegenkomen. Natuurlijk moet je wel weten welke zoekwoorden door jouw doelgroep het meest worden gebruikt. Pas dan kan je gericht een blog schrijven die hoog in de zoekresultaten verschijnt. Dit zelf uitvogelen is een groot karwei, laat daarom een freelance blogger dit klusje voor je klaren.

Klikken voor een goede relatie

Waarom zou je heel veel tijd besteden aan het schrijven van een blog als een ander dat veel beter kan? Een goede freelance blogger is een ervaren schrijver en weet precies wat Google wil. Zo maak je je tekst goed vindbaar. Want alleen als jouw blog hoog in de zoekresultaten verschijnt, zullen mensen geneigd zijn om erop te klikken. Die klik is de eerste stap richting een betere relatie met je klant. Heel belangrijk dus. Ben jij klaar om kennis te delen? Loop dan geen klanten meer mis en kies voor een freelance blogger die bij je past.

De scanner laten lezen

Yes! De link naar jouw blog is gevonden en er is op geklikt! En nu? Hoe voorkom je dat deze potentiële klant niet meteen wegklikt? Dat is simpel! Zorg voor een duidelijk en overzichtelijke lay-out . Hierdoor kunnen jouw lezers in één oogwenk zien waar jouw blog over gaat en wat allemaal verteld wordt in het bericht waar zij op dat moment naar kijken. Spijker daarom wat koppen tussen de tekst door, en zaag je tekst in alinea’s door witregels toe te voegen. De scannende lezer vindt op deze manier meteen waar hij naar zoekt. Hij zal je dankbaar zijn!

Schrijven voor het brein

Wil jij de scannende lezer transformeren in een klant? Goed! Maar hoe overtuig je iemand om een dienst of product bij jou af te nemen? Natuurlijk gaat hier veel tijd in zitten. De lezer moet jou leren kennen en zijn vertrouwen in jou moet groeien. Toch wil dit niet zeggen dat je hier helemaal geen grip op hebt. Breinonderzoek heeft namelijk aangetoond dat er wel degelijk manieren zijn om jouw potentiële klanten sneller over de streep te trekken. Zoek daarom een freelance blogger die deze overtuigingsprincipes onder de knie heeft en van jouw lezers klanten maakt.

 


Aanrader: Hoe overtuig je het brein online?
Tips voor succesvolle marketingNaar contact


Kennis delen is slim. Je blog hiervoor gebruiken is nog veel slimmer.

0 klanten
Sinds 1993