Logo
header-optimalisatie

Zet vaart achter je teksten!

Kan jij op een netwerkborrel of een verjaardag honderduit praten over je bedrijf, maar klap je dicht zodra je de eerste regels van jouw webteksten moet typen? Krijg je jouw verhaal maar niet goed op papier of vind je het lastig om overtuigend te schrijven? Je bent niet de enige. Veel ondernemers worstelen met hetzelfde probleem en besteden teveel van hun kostbare tijd aan tekst. En dat is zonde. Roeien met de riemen die je hebt is namelijk helemaal niet nodig. Een freelance copywriter is degene die vaart zet achter jouw teksten. Je hoeft alleen nog maar met hem in zee te gaan.

Je visitekaartje

Wanneer je vandaag de dag als ondernemer het hoofd boven water wil houden zul je je website moeten zien als je visitekaartje. Horen mensen jouw bedrijfsnaam vallen of rijdt jouw bedrijfsbus hen voorbij, dan is googelen namelijk het eerste wat ze doen. Online wil je dus een goede indruk maken. Het liefste een indruk die blijft hangen bij je lezers. Je weet immers maar nooit wanneer zij jouw product of dienst nodig hebben. Haal dus het onderste uit de kan en optimaliseer de tekst en de vindbaarheid van jouw online visitekaartje.

Je krijgt maar één kans

Zorg dat je teksten leesbaar, bruikbaar en passend zijn. Dat is het beste advies dat een professionele copywriter je kan geven. Je krijgt namelijk maar één kans: wanneer jouw teksten niet leesbaar zijn, geen bruikbare informatie bevatten of niet passen bij het medium en jouw bedrijf, dan is kruisje rechts bovenin het scherm snel aangeklikt. En nieuwe klanten kun je dan wel op je buik schrijven. Dat risico wil je toch niet lopen?

Foutjes de deur uit

Niets is zo irritant als een tekst vol gebreken: ingewikkelde zinnen, d’tjes en t’jes op plekken waar ze niet thuishoren of de plank misslaan met de verkeerde tone of voice. Wanneer jouw lezers een slecht leesbare tekst voor ogen krijgen, zullen ze ongetwijfeld vraagtekens zetten bij jouw professionaliteit. Dat wil je natuurlijk voorkomen. Geef je teksten daarom uit handen als je zelf niet zo’n taalwonder bent en kom goed voor de dag. Een freelance copywriter neemt het graag van je over.

De regels van het web

Natuurlijk is niet iedereen bekend met de regels die online gelden. Niet iedere ondernemer weet bijvoorbeeld dat je rekening moet houden met de lengte van alinea’s om je tekst leesbaar te houden. Of dat je teksten een titel en tussenkopjes nodig hebben zodat de lezer in één oogopslag kan zien waar de tekst over gaat. Overtredingen van deze regels blijven niet onbestraft. Na het lezen van de eerste regels van een enorme lap tekst zijn je lezers het zat en klikken ze door naar de website van degene die in jouw vaarwater zit: de concurrent. Dat laat je toch niet gebeuren?

Inspiratieloos?

Soms zit het even tegen en krijgt je er met moeite maar enkele goede zinnen uit. Gebeurt het vaak en belemmert dit inspiratiegebrek je? Zit je, zonder het in de gaten te hebben, alweer een kwartier lang naar een leeg scherm te staren? Dan wordt het tijd om actie te ondernemen. Kijk rond op andere websites, houdt de actualiteit in de gaten en doe offline inspiratie op door te praten met familie, vrienden of volslagen onbekende mensen in de trein. Wedden dat je binnen no time weer achter je computer zit?

De frisse blik van een freelance copywriter

De frisse blik van een buitenstaander kan heel waardevol zijn voor jouw bedrijf. Je verplaatsen in de lezer is namelijk makkelijker gezegd dan gedaan. Zeker wanneer jij je dagelijkse bezigheden als vanzelfsprekend beschouwt omdat je er nu eenmaal middenin zit. Gelukkig kan een freelance copywriter van buitenaf goed inschatten met welke vragen jouw lezers zitten. Vervolgens verwerkt hij de antwoorden hierop in zijn teksten. Zo maak je je website gebruiksvriendelijk en relevant. Bovendien draagt dit bij aan de vindbaarheid van jouw bedrijf. Google houdt immers van relevante content. Het resultaat: blije lezers die krijgen waar ze voor komen.

Zet je wensen op een rijtje

Ben je helemaal klaar met tekstschrijven en ben je van plan dit voortaan door een ervaren copywriter te laten doen? Kies dan voor iemand die past bij jouw bedrijf en de juiste snaar kan raken bij je doelgroep. Niet iedere copywriter heeft namelijk de capaciteiten in huis om van jouw teksten een succes te maken. Probeer daarom eens te ontdekken welke stijl past bij jouw bedrijf. Laat bijvoorbeeld een freelance copywriter los op één van je teksten. Vallen zijn teksten bij jou in de smaak? Twijfel dan niet langer en haal hem aan boord!

Vlot & overtuigend

Wil je af van je saaie productteksten en wil je teksten die jouw doelgroep aanspreken? Of blijf je zelf maar aanklooien zonder dat je echt tevreden bent over het resultaat? Jouw bedrijf verdient de tijd en aandacht van iemand die verstand heeft van het schrijven van teksten. Sterker nog: een freelance copywriter draagt bij aan het succes van jouw organisatie. Hij verpakt niet alleen jouw boodschap in een vlotte tekst maar weet hij je lezers daadwerkelijk te overtuigen om een product of dienst bij jou af te nemen. Dat overtuigen doen onze meesters met principes uit de neuromarketing. Ben jij nieuwsgierig? Ga overstag en maak eens kennis met een van onze copywriters.


Aanrader: Hoe overtuig je het brein online?
Tips voor succesvolle marketingNaar contact


Een freelance copywriter draagt bij aan het succes van jouw organisatie. Geef je teksten dus uit handen als je zelf niet zo’n taalwonder bent en kom goed voor de dag!

0 klanten
Sinds 1993