Logo
header-brein

Ken jij de kunst van het online overtuigen?

Online zichtbaar zijn met je bedrijf betekent niet alleen een website in de lucht hebben. Online zichtbaar zijn betekent ook niet slechts af en toe een berichtje plaatsen op Facebook of Twitter. Nee, om online zichtbaar of misschien nog wel belangrijker; online vindbaar te zijn, heb je wel wat meer nodig dan het voorgaande. Wat dat is? Dat leggen we je graag uit.

Meer dan een website

De eerste stap naar aanwezigheid in de online wereld is een website, daar was je natuurlijk zelf ook al achter gekomen. Nu nog online vindbaar worden. Dit doe je door zoekmachine geoptimaliseerde teksten te schrijven voor je website. Dit betekent niet één keer een paar teksten schrijven wanneer je website de lucht in gaat. Nee, je moet er voor zorgen dat je constant nieuwe relevante content aan je website toevoegt. Websites die regelmatig nieuwe, unieke content plaatsen hebben bij Google namelijk een streepje voor. Vergeet daarbij niet om zoekwoorden te gebruiken waar potentiële klanten op zoeken binnen jouw branche. Anders vinden ze je natuurlijk nog steeds niet.

Stok achter de deur

Heb je moeite met het inplannen van je nieuwe Facebook-berichten, Tweets, blogposts of landingspagina’s? Een contentkalender kan jou hulp bieden. Hierin beschrijf je onder andere de verschillende online kanalen waarmee je werkt en welke content je wanneer plaatst op deze kanalen. Ook een simpele verwijzing van je ene online kanaal naar je andere, kan veel betekenen voor jouw bereik. Vind je het lastig om content te creëren? Of heb je simpelweg geen uren over om content te produceren? Dan is een junior online marketeer inschakelen de oplossing.

Social media

Je hebt op je contentkalender één post of Facebook of Twitter ingepland. Het schrijven van deze post is zo gepiept. Klaar is Kees, denk je dan. Maar eigenlijk begint het werk dan pas. Er komen namelijk reacties op je post, hopelijk positief; dan kan je een like uitdelen. Maar wat nou als je goed bedachte bericht toch niet zo positief uit blijkt te pakken? Ook dan moet je reageren, of juist niet. Maar hoe weet je nu wanneer en op welke manier je het beste kunt reageren? Doe je het op goed gevoel, of staat dit al beschreven in je social media strategie? Wanneer je er niet uitkomt kan een junior online marketeer je hier passend advies over geven.

Online postduif

Papieren post in de vorm van een folder of brochure zijn al een tijdje uit. Vaak belanden dit soort krantjes toch snel bij het oud papier. Online kan dit natuurlijk ook snel gebeuren, jouw mailings belanden dan niet bij het oud papier maar worden verwijderd of niet gelezen. Pas wanneer jij je klanten weet te triggeren voordat ze de mail openen, is de kans zeer groot dat je ze wel weet te bereiken. “Hoe?”, vraag je? Door gebruik te maken van inzichten uit breinonderzoek en het onderbewuste te verleiden. Door deze theorieën te gebruiken, kunnen kleine aanpassingen een wereld van verschil betekenen. Heb je geen tijd om de boeken in te duiken? Kies dan voor een junior online marketeer die alles van neuromarketing weet.

Inspiratie opdoen

Nu je weet wanneer je content wilt plaatsen, moet je nog weten waarover je wilt gaan schrijven. Raak geïnspireerd door de content die geplaatst wordt door je concullega’s. Bedenk wel dat jouw content uniek moet blijven, dus klakkeloos kopiëren en plakken is niet de bedoeling. Daarnaast is het erg belangrijk om de kern van jouw bedrijf terug te laten komen in de teksten. Zo krijgen je lezers meteen een beeld van de normen en waarden van jouw bedrijf en leren ze je langzamerhand kennen. Dit is voordelig aangezien men eerder iets aanneemt of koopt van iemand die zij kent.

Verhalen verkopen

Wil je alvast een tip voor het verkrijgen van meer conversie? Hier komt ‘ie dan: mensen zijn gek op verhalen! Verhalen zijn nu eenmaal gemakkelijker te onthouden en zijn leuker om te lezen dan die gortdroge teksten die men op de meeste websites voorgeschoteld krijgt. Maak gebruik van je fantasie en jouw ervaring om de mooiste verhalen te schrijven. Voor een landingspagina kun je denken aan een hoofdpersoon die met een probleem kampt en een redder in nood zoekt. En laat jij nu net de held van het verhaal zijn! Heb je geen inspiratie of fantasie? Vraag dan hulp van een junior online marketeer. Hij is in staat de om voor jouw bedrijf het mooiste verhaal te creëren.

Puntjes op de i

Heb je de vorige alinea’s goed doorgelezen? Dan is je checklist bijna compleet. Want let goed op: het zit hem vaak in de details. Zo zijn spelfouten not done en doet een duidelijke lay-out wonderen voor de leesbaarheid van je tekst. Check dus de grammatica, maak gebruik van tussenkopjes en een duidelijke titel en houdt je alinea’s kort. Wil je dat je bezoekers bij de eerste indruk al overtuigd zijn om verder te lezen? Voeg dan een veelzeggende afbeelding toe om het plaatje compleet te maken.

Junior online marketeer

Heb je geen kennis over de kunst van het overtuigen? Of heb je simpelweg te weinig tijd om jouw kennis hierover in de praktijk te brengen? Overweeg dan een junior online marketeer dit klusje te laten klaren. Hij of zij zorgt ervoor dat jouw online aanwezigheid opgemerkt zal worden, en dat je website en social media niet worden verwaarloosd. Daarbij kent hij de ins en outs van het online overtuigen. Klaar om de juiste weg te vinden in de online wereld? Onze junior online marketeers leggen de juiste paden aan waarover jouw potentiële klanten naar jou toe kunnen lopen.


Aanrader: Hoe overtuig je het brein online?
Tips voor succesvolle marketingNaar contact


Pas wanneer jij je klanten weet te triggeren voordat ze de mail openen, is de kans zeer groot dat je ze wel weet te bereiken.

0 klanten
Sinds 1993