Logo
header-verhalen

Optimaliseer de plakfactor en de deelfactor

Ben jij je al wel bewust van de ‘plakfactor’? Ontdek storytelling. Hierbij wordt je website geoptimaliseerd op basis van de kracht van verhalen. Verhalen hebben een veel betere plakfactor in ons brein dan slechts die standaard ‘bedrijfsriedeltjes’ die je overal tegenkomt.

Blijven plakken

Wil je dat je boodschap blijft plakken? Start met verhalen. Het vertellen van verhalen voorkomt dat je verzandt in vakjargon, ingewikkelde termen, codes en afkortingen. Met verhalen communiceer je veel krachtiger en je boodschap wordt eerder opgepikt. Je klant begrijpt je beter.

Meer impact door gevoel

Verhalen gaan over mensen. Mensen raken ons emotionele brein eerder dan opsommingen van feiten of producten. Dat komt omdat we ons bij mensen gaan inleven. We gaan met hem of haar meevoelen. We kunnen ons zelfs identificeren met de beschreven personen. Met persoonlijke verhalen heb je meer impact en overtuig je je lezer sneller om tot actie over te gaan.

Extra conversie dankzij deelfactor

Er is niets spannends aan een keurig zakelijk tekstje dat enkele feiten opnoemt over jouw bedrijf en zich niet richt op de lezer. Zulke teksten hebben geen deelfactor. Juist die deelfactor is essentieel voor je conversie. Je lezer houdt een goed gevoel over aan je verhaal en deelt je verhaal met anderen, waardoor meer mensen in aanraking komen met je online kanalen.

Mindset

Verhalen hebben een setting, worsteling en een oplossing. Een begin, een climax. Daardoor onthouden we ze beter. En nog belangrijker: daardoor delen we ze eerder. Kies je voor ‘storytelling’, dan kies je voor een deelfactor. Je blijft eindelijk hangen in de mindset van je lezers.


Hoe overtuig je het brein online?
3. Conversie door breinonderzoekNaar contact


Van de verhalenverteller zegt men
dat deze naar de goden is geslopen
en naar hen heeft geluisterd
toen ze praatten in hun slaap.”
(Mary Uukulat)

0 klanten
Sinds 1993