Logo
portfolio-AOT

Gedomineerd

Een groot assortiment auto-onderdelen tegen een scherpe prijs, waarbij gemak (usability) centraal staat. Sterk in elk automerk. Het verhaal van webshop auto-onderdelen-totaal.nl klonk verleidelijk. Toch was er een zwakte: AOT was vrij nieuw in de markt. Bovendien werd de markt gedomineerd door een paar grote spelers. Er was haast geen verkeer op de website en er vonden geen verkopen plaats. Optimalisatie bood uitkomt: AOT ging in zee met Eigen & Wijze.

Transacties realiseren

Het internetbureau kwam met concrete doelstellingen, waaronder het vergroten van het aantal bezoekers op de webshop en het realiseren van transacties. Kortom:  ervoor zorgen dat de webshop ondanks de zware concurrentie winstgevend werd.



Totaaloptimalisatie

Passend bij de naam van het bedrijf, koos AOT voor totaaloptimalisatie van de website. De concurrenten hadden betere posities in Google, dus eerst kwam zoekmachineoptimalisatie aan bod. Als partner van Google zette Eigen & Wijze slimme advertentiecampagnes op. Daarnaast werd de navigatie volledig geoptimaliseerd. Hierbij werd de focus gelegd op het gebruiken van een kentekenmodule. Ook de content kreeg een grondige update, waarbij teksten en foto’s meer inspeelden op beleving.


portfolio-AOT-H5

1.351% meer bezoekers

In samenwerking met Eigen & Wijze is AOT aan de slag gegaan op alle fronten. Dit heeft geleid tot aansprekende resultaten. Auto-onderdelen-totaal bereikte in één jaar tijd een bezoekersstijging van 1.351%. In datzelfde jaar steeg het aantal paginaweergaves van 2.710 naar 23.322 (760%). Dit ging gepaard met tientallen transacties en een opbrengst van duizenden euro’s. Een sterk debuut!

 


AOT-foto-index

 

Voortdurend scoren?

Zo doet Amis Mode dat Naar contact

0 klanten
Sinds 1993