Logo
portfolio-GGD

Toenemende concurrentie

GGD Drenthe ondervond een toenemend aantal concurrenten die de reizigersvaccinaties ‘overnamen’. Reizigers wisten de concurrerende en betrouwbaar (ogende) partijen via internet beter te vinden. Het werd hoog tijd voor een inhaalslag. Middels optimalisatie moest GGD Drenthe online weer presteren.

Betere vindbaarheid

De vindbaarheid van GGD Drenthe bleek voornamelijk het probleem: concurrenten hadden betere posities in Google. De doelstelling van Google Partner Eigen & Wijze was dan ook duidelijk: meer reizigers bereiken door betere vindbaarheid via het internet.

Focuswoorden en monitoring

De SEO/SEA-expert van Eigen & Wijze analyseerde de doelgroep, waarbij onder andere het zoektraject en de tone of voice in kaart werden gebracht. Zoekwoorden werden getoetst, alternatieve doorstellen werden besproken. De expert beoordeelde hoeveel mensen zochten op focuswoorden en keek naar het concurrentieniveau qua positie in Google, hoeveelheid bezoekers en aanmeldingen. Na voortdurende monitoring werden de effectiefste zoekwoorden vastgesteld en werd de content (inhoud) van de website volledig geoptimaliseerd.

 


portfolio-GGD-H5

21% meer aanvragen

Samen met Eigen & Wijze pakte GGD Drenthe de foto’s en de teksten (content) op de website aan. De gebruiksvriendelijkheid van de afsprakenplanner werd opgeschroefd. Het onderdeel ‘Op reis’ steeg in aantal paginaweergaves met 276%, het onderdeel ‘Maak een afspraak voor het reizigersspreekuur’ met 276%. De optimalisatieprocessen van Eigen & Wijze leidden al binnen één maand tot een stijging van 21% bij de aanvragen voor een vaccinatie.

 

Online overtuigen?

Zo kreeg Duinen Zathe meer reserveringen Naar contact

0 klanten
Sinds 1993