Logo
header-optimalisatie

Wil je pakkende teksten schrijven om je bedrijf dat extra duwtje in de rug te geven? Schrijf je die teksten nu nog zelf? Bespaar je dan de moeite en stop met het lastigvallen van die ene secretaresse die zo goed is met d’s en t’s. Goede teksten schrijven is niet voor iedereen weggelegd. Veel ondernemers die in hetzelfde schuitje zitten kiezen er daarom voor om het schrijven van teksten uit te besteden. Wat doe jij? Ga je zelf het avontuur aan of ga je een tekstschrijver huren?

Foutloze zinnen

Erger jij je ook zo aan teksten vol met fouten? Of lange zinnen met veel te ingewikkelde taal? Waar het níet hoort een dt, en waar het wél hoort geen. Daar krijg je toch de kriebels van?! Een dergelijke tekst nodigt niet echt uit om te lezen. Jij wilt toch ook graag professionaliteit uitstralen? Mensen moeten jou natuurlijk wel serieus nemen. Een goed geschreven tekst kan hier zeker aan bijdragen. Je manier van schrijven wordt namelijk snel geassocieerd met je bekwaamheid. Schakel dus iemand in die jou deze uitstraling geeft: een ervaren tekstschrijver.

Drie vragen, één antwoord

Veel mensen willen de teksten op hun website wel naar een hoger niveau tillen, maar zien enorm op tegen het schrijven ervan. Want hoe kom je aan inspiratie? Hoe vind je de juiste tone of voice? En hoe hijs je die tekst uiteindelijk hoger in Google? Voor een professionele schrijver is dit gesneden koek. Een tekstschrijver huren is daarom een geschikte oplossing wanneer je het al druk genoeg hebt met andere dingen. Hij heeft plezier in zijn vak en levert daardoor de beste resultaten. Dit maakt het voor jou makkelijker om te focussen op waar jij een kei in bent: ondernemen!

Laat Google jouw website omarmen

Bij het schrijven van online teksten is het belangrijk om een plan van aanpak te hebben. Alvast één tip: zoekmachines hebben een enorme hekel aan gekopieerde teksten. Daartegenover houden zoekmachines juist van teksten met originele content. Het toevoegen van woorden waar veel op wordt gezocht kan ook zeker geen kwaad. Wil je vindbaar worden in zoekmachines? Zorg er dan voor dat jouw teksten worden geschreven door iemand die verstand van zaken heeft en bovenal het hart van Google weet te raken.

Nieuwe content, nieuwe kansen

Behalve met aanpassingen aan de tekst, kun je zoekmachines verleiden door regelmatig content op je website te plaatsen. Dan wordt deze namelijk gezien als actief. Overweeg daarom om volgens een contentkalender te werken. Deze geeft je houvast. Zo heb je altijd een rubriek waarvoor je iets kan schrijven. Heb je bijvoorbeeld al gedacht aan een bedrijfsblog? Een blog is voor de bezoeker leuk om te lezen. Voor jou is een blog vooral handig omdat je hier eindeloos nieuwe content op kan plaatsen. Toch is het schrijven van een leuke blog of een andere webpagina niet voor iedereen weggelegd. Het is namelijk best moeilijk om steeds weer nieuwe content te verzinnen voor de verschillende rubrieken in jouw contentkalender. Overweeg daarom om een tekstschrijver te huren; eentje die het schrijven écht in de vingers heeft zitten.

Prikkel het brein

Met alleen een paar vindbare teksten ben je er nog niet. Wil je de aandacht van je lezer vasthouden? Zorg dan voor leuke en interessante teksten die blijven hangen in zijn brein. Dit kan je bijvoorbeeld doen door jouw teksten te doordrenken met theorieën uit de neuroscience en te voorzien van een snufje creativiteit. Maar hoe pas je deze theorieën toe? En wat vinden jouw lezers interessant om te lezen? Voor veel ondernemers is dit geen alledaagse kost. Vaak wordt dan ook gekozen voor het huren van een tekstschrijver met passie voor schrijven en kennis van overtuigingstechnieken.

Blinde vlek

Het is erg belangrijk je te kunnen verplaatsen in jouw doelgroep: wat weten ze al en wat willen ze nog graag weten? Door jouw ervaring in het vak kan je hiervoor een blinde vlek hebben opgelopen. Je hebt dan een vertekend beeld van de kennis die jouw doelgroep over je vakgebied heeft. Een externe tekstschrijver kan daarentegen goed inschatten wat het kennisniveau van je doelgroep is, en past hier de teksten op aan. Deze tekstschrijver zal alleen content produceren die écht relevant is voor de lezer. Hierdoor schrik je de bezoeker niet af met een teveel aan keuze of te veel irrelevante informatie, en kan hij gemakkelijk vinden waar hij naar zoekt.

Vertel je verhaal

Iedere onderneming heeft een verhaal. Helaas is de creativiteit op de ‘over ons-pagina’ vaak ver te zoeken. Het begint dan ook vaak met: “Dit bedrijf is opgericht in…” Is jouw ‘over ons-verhaal’ ook een beetje stoffig? Geef het verhaal van jouw onderneming dan een opfrisbeurt en kweek sympathie voor jouw merk. Vind je het nog best pittig om een tekst te schrijven die tot ieders verbeelding spreekt? Of heb je hier simpelweg geen tijd voor? Een tekstschrijver huren biedt de oplossing.

Tekstschrijver op locatie

Hoe kan iemand van buitenaf nu de idealen van de onderneming naar buiten brengen? Dat is simpel: laat de tekstschrijver bij jouw op locatie werken. Door te observeren en te communiceren met medewerkers, komt hij er al snel achter waar jouw organisatie om draait en voor staat. Op deze manier kan hij écht ziel geven aan de tekst. Het resultaat: een tekst die past bij jouw bedrijf.

 


Aanrader: Hoe overtuig je het brein online?
Tips voor succesvolle marketingNaar contact


Een tekstschrijver huren is een geschikte oplossing wanneer je het zelf al druk genoeg hebt met andere dingen.

0 klanten
Sinds 1993