Je zakelijke blog heeft geregeld nieuwe content nodig om in leven te blijven. Google vindt jouw blog immers alleen interessant als je zorgt voor periodieke updates die in de smaak vallen bij je lezers. Alleen dan verschijn je hoog in de zoekresultaten. Maar telkens weer een relevant onderwerp verzinnen voor je blog is lastig, en een infuus om oneindig inspiratie uit te kunnen tappen bestaat helaas nog niet. Wel kun je een blogger huren om je blog de content injectie te geven die het nodig heeft.
Hoe kom je nu eigenlijk aan zo’n content injectie? Dat is wat velen zich afvragen, want een tekort aan inspiratie ligt op de loer. Een chronisch inspiratietekort is veelvoorkomend en gemakkelijk te behandelen. Toch is preventie het allerbeste. Probeer hiervoor dagelijks genoeg verfrissende ideeën tot je nemen. Praat bijvoorbeeld met je collega of beste vriend, lees de krant of bezoek een aantal blogs die jou een goed idee kunnen bezorgen. Geen eureka? Geen probleem. Morgen weer een kans. Heb je acuut een geweldige ingeving nodig? Bedenk dan bij jezelf wat jij de lezer kan bieden. Wat weet jij dat je lezers nog niet weten?
Inspiratie of geen inspiratie: je blog moet worden gevuld. En heb jij je zaakjes goed voor elkaar? Dan hoef je niet lang over een onderwerp na te denken. Zorg dat je kunt schrijven voor verschillende rubrieken. Denk bijvoorbeeld aan een maandelijks ‘vragenuurtje’ of het voorstellen van je medewerkers. Kan jij je creativiteit omzetten in zo’n rubriek? Dan komen je lezers geheid terug voor het laatste nieuws, heet van de naald.
Jouw blog kan hoogstwaarschijnlijk wel een oppepper gebruiken. Want ook al schrijf je gepassioneerd over het vak waar je van houdt, je lezer moet jouw blogs wel tegenkomen! Daarvoor bestaat een krachtig paardenmiddeltje: Search Engine Optimization. Met de kennis van SEO maak jij jouw blog goed vindbaar, zodat zoekmachines jouw content als relevant en interessant beschouwen. Zo verover jij een plekje bovenin de zoekresultaten.
Lijkt dat plekje hoog in Google onbereikbaar? Of weet je niet wat je aanmoet met zoekwoorden en meta-tags? Vraag dan een ervaren blogger om assistentie. Hij of zij geeft jouw blog de facelift die zorgt voor dat extra beetje online aandacht. Jouw blog mag toch ook gezien worden? Waarom zet je dan nog geen stappen op onbekend terrein? Met relevante content die zoekmachine geoptimaliseerd is maakt een professionele blogger jou wegwijs in de wereld van bloggen en SEO.
De combinatie van breinonderzoek en marketing (ook wel ‘neuromarketing’ genoemd) kan veel betekenen voor jouw bedrijf. Een professionele blogger kan bijvoorbeeld blogs schrijven die jouw bedrijf de status van ‘specialist’ geven. Hiervoor gebruikt hij kennis van het principe autoriteit. Dit houdt in dat mensen met autoriteit ons gemakkelijk overtuigen. Jij gaat er toch ook vanuit dat de dokter het beste met je voor heeft? Online werkt dit principe ook. Wanneer je een blog gebruikt om je kennis te delen zullen mensen sneller geloven dat jij een expert bent in jouw branche.
Je draait al jaren mee in jouw branche, en bent op de hoogte van de ins en outs van jouw vakgebied. Dat komt goed van pas bij het schrijven van blogs, zou je denken. Toch is dat in werkelijkheid vaak niet zo. Jouw kunde zorgt ervoor dat je visie op het onderwerp gekleurd is. Jij weet immers hoe de vork in de steel zit. Ook kan het voorkomen dat je in jouw teksten wel eens jargon gebruikt: woorden die jij dagelijks in de mond neemt, maar die bij je lezers alleen maar vraagtekens oproepen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Je wilt juist een heldere en leesbare tekst. Een blogger kan jou goed helpen bij het simplificeren van jouw teksten, of ze heel specifiek schrijven voor het publiek dat jij graag wilt aantrekken. Zo’n second opinion is dus ontzettend nuttig!
Vervelende spelfoutjes die je teksten in sluipen: heb jij er ook wel eens last van? Vaak heb je het niet eens in de gaten of is het een ander die je erop wijst. Maar die d’s en t’s op de verkeerde plekken kunnen echt niet meer. Wil je serieus genomen worden en voorkomen dat je lezers zo door jouw teksten heen prikken? Breng jezelf dan de regels van spelling en stijl bij. Zo wordt je immuun voor onbewuste foutjes en houdt je je blog in goede conditie.
Krijg je tips uit alle richtingen maar blijf je steeds weer tegen het bloggen aanhikken? Of heb je geen flauw idee hoe je neuromarketing principes kunt benutten? Dan is een blogger huren een goed idee. Je blog blijft immers je zorgenkindje. Zeker wanneer je twijfelt over je eigen schrijfkunsten of als je simpelweg geen tijd hebt om je blog spoedeisende hulp te verlenen. Gun jij je tekst de aandacht die zij verdient? Huur een blogger!