Voor welke doelgroep wil je schrijven? Wil je je het liefst focussen op meerdere doelgroepen? Kies toch liever voor één specifieke doelgroep! Dit maakt het bedenken van content gemakkelijker. Ken je deze doelgroep al goed genoeg? Weet jij bijvoorbeeld wat jouw doelgroep beweegt en wat zij leuk vinden om terug te zien op jouw Facebookpagina?
Voordat je begint met het plaatsen van een bericht, is het namelijk belangrijk te weten wie jouw publiek is. Als je niet weet met wat voor publiek je te maken hebt, kun je hier namelijk niet op inspelen. Stel dus een duidelijke doelgroep vast en richt je hier op. Pas je taalgebruik aan en speel in op actualiteiten die jouw doelgroep bewegen.
Heb je één specifieke doelgroep vastgesteld? Goed! Bedenk nu wat je eigenlijk wilt bereiken met jouw Facebookpagina. Dat bijna ieder bedrijf een pagina op Facebook heeft mag duidelijk zijn. Dat is nog geen reden om zelf ook een pagina aan te maken. Facebook beheren kost veel tijd. Het is dan ook zonde om maar lukraak, ‘op goede hoop’ berichten te posten. Vergeet ook niet dat Facebook een sociaal medium is. Mensen bezoeken de site vaak dan ook om leuke of interessante content te lezen. Bedenk dus goed wat jij je fans kunt bieden. Geef jij hen die extra informatie of ben je er vooral om hun Facebookervaring nóg leuker te maken?
Wanneer je een doel hebt, heb je een duidelijk beeld van de functie van jouw Facebookpagina en weet je beter wat je ermee kan doen. Ook heb je hierdoor een beter beeld van wat wel en niet op jouw bedrijfspagina past.
Heb je een duidelijk doel voor ogen? Mooi! Om dit doel ook daadwerkelijk te behalen is het belangrijk een online strategie op te stellen. Deze strategie bestaat uit pijlen die jou de goede richting op wijzen en duidelijke richtlijnen geven voor de content die jij op jouw bedrijfspagina kan plaatsen. Jouw pagina op Facebook beheren was nog nooit zo eenvoudig! Daarbij heeft een goede strategie meer bereik als bijkomend voordeel.
Wanneer je een strategie hebt opgesteld, is het belangrijk jezelf de volgende vragen te stellen: wie plaatst de berichten? Wie geeft leiding, op korte en lange termijn? Wat is het budget en hoeveel tijd wordt eraan besteed? Wie besteedt hoeveel tijd per dag aan de Facebookpagina? Op welke dagen en tijden wordt een bericht geplaatst? Wie is de eindverantwoordelijke? Veel van deze vragen kunnen overzichtelijk beantwoord worden in een contentkalender. Een kalender waarop staat waarover, wanneer en door wie een bepaald bericht wordt geschreven.
Een online strategie maak je niet zomaar, daar gaat tijd in zitten. Bovendien heb je enig verstand van zaken nodig om een effectieve strategie op te stellen. Zoek jij misschien hulp van professionals? Mensen die écht verstand van zaken hebben? Geen zorgen! De specialisten helpen je uit de brand. Vanuit de waarden van jouw bedrijf en inzichten uit neuroscience, stellen zij de perfecte online strategie voor jou op. Niemand kan nog om jouw bedrijfspagina heen!
Nu heb je een strategie in handen. Je weet precies volgens welke richtlijnen jij de Facebook van jouw bedrijf kunt beheren. Maar heb je eigenlijk wel tijd om deze strategie uit te voeren? En vind je het ook moeilijk om steeds weer nieuwe berichten te schrijven? Wij begrijpen dat het best lastig kan zijn om actief en boeiend te blijven op Facebook. Steeds weer op moeten komen met nieuwe content en dat leuke berichtje is niet gemakkelijk. Heb je al eens aan uitbesteden gedacht? Wij bieden jou de diensten van onze Internet Marketeers aan. Deze jonge professionals komen tegen een gunstig tarief bij jou op locatie werken aan de content voor onder andere jouw bedrijfspagina op Facebook. Voor je het weet stromen de fans binnen en heeft iedereen het over jouw bedrijf!