Word gevonden door mensen die jou willen vinden! Met Google Ads (voorheen Adwords) speel je in op zoekwoorden. Verkoop je kinderspeelgoed, bijvoorbeeld, dan adverteer je met jouw website alleen richting mensen die op Google dingen intypen die te maken hebben met kinderspeelgoed. Dat is gelijk het grote voordeel van zoekmachineadvertenties. Je besteed geen geld aan mensen die niet geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst.
Met Google Ads bied je op zoekwoorden die jij kiest, zo adverteer je dus alleen wanneer iemand actief op zoek is naar jouw product of dienst. Dit maakt het zo’n aantrekkelijk advertentieplatvorm! Bij Google werk je met “Cost per Click” (CPC), waardoor je alleen betaalt wanneer er wordt geklikt op je advertentie, niet als hij enkel vertoond wordt.
Zonder advertenties hoog in Google komen kan ook: dit doe je met SEO. Alleen dit is een langtermijnplan. En als je het niet goed aanpakt, weet je niet of je er effect van ziet. Met Google Ads ga je over de tolweg, in plaats van de landelijke route te nemen. Iedereen kan zelf beginnen met Google, maar alleen als je de advertenties slim inzet én goed monitort, haal je het meest uit je investering.
Een voorbeeld van goed monitoren: stel je ziet dat kliks in het weekend, bijna geen conversies opleveren. Dan kun je de advertentie in het weekend stoppen, of je bod verlagen.
Het succes houdt niet op met een klik op de advertentie: wat daarna volgt is net zo belangrijk. Daarom kijken we ook altijd met je mee naar de landingspagina’s. Zijn die wel slim ingericht, om zo van de bezoeker, een klant te maken?
Google Ads uitbesteden heeft vele voordelen. Je hoeft geen beginnersfouten te maken die je extra geld kosten en geen aankopen opleveren. Door gebruik te maken van onze expertise hoef je je geen zorgen te maken of je investering wel de moeite waard zal zijn. Als je account goede advertenties toont, krijg je een hoge Quality Score. Hierdoor word je vaker weergegeven en gaat je CPC omlaag.
Google Ads is een van de meest efficiënte én controleerbare advertentiemogelijkheden. Ben jij klaar om hier ook gebruik van te maken?