Ontdek storytelling. Hierbij wordt je website geoptimaliseerd op basis van de kracht van verhalen. Verhalen hebben een veel betere plakfactor in ons brein dan slechts die standaard ‘bedrijfsriedeltjes’ die je overal tegenkomt.
Wil je dat je boodschap blijft plakken? Start met verhalen. Het vertellen van verhalen voorkomt dat je verzandt in vakjargon, ingewikkelde termen, codes en afkortingen. Met verhalen communiceer je veel krachtiger en je boodschap wordt eerder opgepikt. Je klant begrijpt je beter.
Verhalen gaan over mensen. Mensen raken ons emotionele brein eerder dan opsommingen van feiten of producten. Dat komt omdat we ons bij mensen gaan inleven. We gaan met hem of haar meevoelen. We kunnen ons zelfs identificeren met de beschreven personen. Met persoonlijke verhalen heb je meer impact en overtuig je je lezer sneller om tot actie over te gaan.
Er is niets spannends aan een keurig zakelijk tekstje dat enkele feiten opnoemt over jouw bedrijf en zich niet richt op de lezer. Zulke teksten hebben geen deelfactor. Juist die deelfactor is essentieel voor je conversie. Je lezer houdt een goed gevoel over aan je verhaal en deelt je verhaal met anderen, waardoor meer mensen in aanraking komen met je online kanalen.
Verhalen hebben een setting, worsteling en een oplossing. Een begin, een climax. Daardoor onthouden we ze beter. En nog belangrijker: daardoor delen we ze eerder. Kies je voor ‘storytelling’, dan kies je voor een deelfactor. Je blijft eindelijk hangen in de mindset van je lezers.