Wil je dat je boodschap blijft plakken? Start met verhalen. Het vertellen van verhalen voorkomt dat je verzandt in vakjargon, ingewikkelde termen, codes en afkortingen. Met verhalen communiceer je veel krachtiger en je boodschap wordt eerder opgepikt. Je klant begrijpt je beter.
Verhalen gaan over mensen. Mensen raken ons emotionele brein eerder dan opsommingen van feiten of producten. Dat komt omdat we ons bij mensen gaan inleven. We gaan met hem of haar meevoelen. We kunnen ons zelfs identificeren met de beschreven personen. Met persoonlijke verhalen heb je meer impact en overtuig je je lezer sneller om tot actie over te gaan.
Er is niets spannends aan een keurig zakelijk tekstje dat enkele feiten opnoemt over jouw bedrijf en zich niet richt op de lezer. Zulke teksten hebben geen deelfactor. Juist die deelfactor is essentieel voor je conversie. Je lezer houdt een goed gevoel over aan je verhaal en deelt je verhaal met anderen, waardoor meer mensen in aanraking komen met je online kanalen.
Verhalen hebben een setting, worsteling en een oplossing. Een begin, een climax. Daardoor onthouden we ze beter. En nog belangrijker: daardoor delen we ze eerder. Kies je voor ‘storytelling’, dan kies je voor een deelfactor. Je blijft eindelijk hangen in de mindset van je lezers.
Heb jij geen idee hoe je jouw kwaliteiten het beste kunt verwoorden online? Wil jij eens afwijken van alle standaard zakelijke teksten? Ben je zelf geen ster in verhalen schrijven en kun jij wel wat hulp gebruiken bij storytelling? Onze online gedragsontwerpers weten precies hoe ze jouw (gewenste) bezoekers moeten boeien en vasthouden. Ze duiken in jouw bedrijf en gaan op zoek naar de unique selling points. Bestaande teksten kunnen ze optimaliseren of er worden geheel nieuwe blogs, nieuwsberichten of landingspagina’s geschreven. Zij komen bij jouw op locatie of werken op afstand; dit is aan jou. Neem vrijblijvend contact met ons op om alle mogelijkheden te bespreken!