Logo
header-optimalisatie

Jouw verhaal verdient een nieuw jasje!

Looks matter. We kijken niet voor niets snel even in de spiegel voordat we ’s ochtends de deur uitgaan en kopen een nieuwe jeans als de oude versleten is. Kleren maken immers de man. En online werkt het precies zo. Iedere ondernemer wil een schitterende website voor zijn bedrijf. Maar het draait natuurlijk niet alleen om uiterlijk vertoon. Je hebt ook wat te vertellen. Hoe verpak die boodschap dan eigenlijk? En hoe maak je je lezers warm voor jouw product of dienst? Schrijf jij je teksten zelf of ga je een copywriter huren?

Richt je op de lezer

De lezer: je ziet hem niet, maar hij leest je teksten wel degelijk. Tenminste, dat is de bedoeling. Bovendien weet je wie hij is en dat je teksten perfect op hem moeten aansluiten. Waarom schrijf je dan nog niet in zijn taal? Probeer het eens! Verplaats je in de doelgroep en ontdek hoe je een tekst logisch en leesbaar maakt. Ontrafel waar je doelgroep naar op zoek is en biedt je lezers ‘toevallig’ de juiste informatie. Of ga een stapje verder en gebruik principes uit de neuromarketing om hen te overtuigen.

De contentkalender

Heb je een beeld van de behoeften van jouw lezers en wil je hier periodiek op inspelen? Maak hier dan snel een lijstje van en gebruik deze ideeën wanneer je even in de knoop zit. Een andere goede zet is het opstellen van een contentkalender. Hierop noteer je alle momenten die jij kunt aangrijpen voor het schrijven van een goede tekst. Of het nu gaat om een blog, een Tweet of een Facebookpost: kerst, Oud en Nieuw en de zomervakantie duiken ieder jaar weer op. En ook die jaarlijkse vakbeurs is een ideaal onderwerp om over te schrijven. Die kansen laat je toch niet liggen?!

Een copywriter huren voor SEO

Naast teksten zoals blogs, Tweets en Facebookberichten wil je natuurlijk ook scoren met de teksten die op je website staan. Ook hierbij is de hulp van een copywriter bijna onmisbaar. Hij of zij zorgt dat jouw teksten voldoen aan alle online eisen, en geeft ze een duwtje in de rug door relevante zoekwoorden toe te voegen. Zo draagt hij een steentje bij aan de Search Engine Optimization (SEO) van je website. Kleed jij je tekst aan met veelgebruikte zoekwoorden? En bied jij de informatie waar je doelgroep naar zoekt? Dan zul je je website zien stijgen in Google.

Geen inspiratie?

Schrijven is niet gemakkelijk. Zeker niet wanneer jouw expertise ligt bij het runnen van je bedrijf, en je je daar dan ook het liefste mee bezig houdt. Bovendien staat je agenda waarschijnlijk boordevol belangrijke afspraken, dus de webteksten stel je maar weer een weekje uit. En als je dan eindelijk achter je computer zit en klaar bent om te schrijven, dan verdwijnt al je inspiratie als sneeuw voor de zon. Klinkt dit herkenbaar? Dan wordt het wel eens tijd om kennis te maken met een professionele copywriter.

Schrijf voor het web

Als je een tekst schrijft houd je natuurlijk rekening met het medium dat je gebruikt. Schrijf je voor het web? Dan zul je de regels moeten volgen die online gelden. Pas dan schud je teksten uit je mouw die leesbaar en gebruiksvriendelijk zijn. Van zo’n lange lap tekst vol spel- en stijlfouten wordt namelijk niemand gelukkig. Een copywriter schrijft dagelijks aan één stuk door content en is daarom de aangewezen persoon om je hierbij te helpen.

Jouw stijl

Wil je een tekst prettig leesbaar maken? Dan moet hij niet alleen foutloos, maar ook nog eens herkenbaar geschreven zijn. Een copywriter kan een schrijfstijl ontwikkelen die naadloos aansluit op jouw bedrijf. Wanneer je hem of haar al je teksten laat schrijven, investeer je dus in herkenning en vertrouwen. Je lezers zullen jou immers serieuzer nemen wanneer jij consistent handelt, dan wanneer je hier en daar een tekstje schrijft en steeds een andere tone of voice gebruikt.

Een andere invalshoek

Jij kunt waarschijnlijk urenlang praten over jouw onderneming en alles wat daarbij komt kijken. Je lezer heeft daar helaas geen tijd en geduld voor. Daarom is het zaak om online alleen informatie te verspreiden die écht relevant is. Veeg daarom al je ideeën eens van tafel en drink een kop koffie met een ervaren copywriter. Hij is in feite een buitenstaander en denkt daarom net zoals de klant. Samen met deze professional bepaal je hoe je de vragen van jouw doelgroep kunt beantwoorden met behulp van tekst. Dat is slim samenwerken!

Vraag & aanbod

Je klant heeft een vraag, en jij hebt het aanbod. De persoon die deze twee bij elkaar kan brengen is de copywriter. Met zijn kennis van SEO kan hij nagaan met welke zoekwoorden de doelgroep het meest googelt, en hij gebruikt deze vervolgens bij het schrijven van zijn teksten. Doet hij dit goed en laat hij de formulering van het aanbod goed aansluiten op de vraag van de klant? Dan zal je website gemakkelijk te vinden zijn in de zoekmachines. Erop klikken wordt dan wel heel verleidelijk.

Vertel je verhaal

Wanneer je bedrijf lekker loopt en je online mee wilt doen met de concurrentie is een copywriter huren dus een slim idee. Hij kan je helpen met het verhaal dat je wilt vertellen. Gewapend met kennis van SEO en de juiste zoekwoorden steekt hij dat verhaal in een nieuw jasje. Eentje die jouw bedrijf als gegoten zit. Trek jij hem aan?


Aanrader: Hoe overtuig je het brein online?
Tips voor succesvolle marketingNaar contact


Wanneer je bedrijf lekker loopt en je online mee wilt doen met de concurrentie is een copywriter huren een goed idee.

0 klanten
Sinds 1993