Logo
header-optimalisatie

Spreken is zilver, schrijven is goud

Stel je voor: je bent je stem kwijt. En vandaag komt er toevallig een belangrijke klant langs. Wat doe je? Natuurlijk gebaar je naar je oude vertrouwde collega dat hij vandaag het woord zal moeten nemen. Probleem opgelost. Maar wat doe je als je online niet uit je woorden kan komen? Wat als je geen leesbare teksten op papier krijgt of je je geen raad weet met spelling of storytelling? Dan neem je een freelance tekstschrijver in de arm. Hij neemt je mee in de wereld van content, neuromarketing en zoekmachine optimalisatie en schrijft teksten die zorgen voor conversie.

De Content Connaisseur

Een goede freelance tekstschrijver is een meester in de schone kunst van contentmarketing. Hij draait zijn hand niet om voor relevante content die jouw doelgroep bereikt. En bij bereik houdt het gelukkig nog niet op. Een echte schrijver weet jouw lezers aan te zetten tot actie. Ga jij ook actie ondernemen en je verhaal vertellen? Of hou je je stil en gaan klanten aan jouw neus voorbij?

De Verhalen Virtuoos

Jij bent vast erg trots op jouw onderneming. En jouw verhaal is er natuurlijk niet zomaar eentje; jouw verhaal is uniek! Het zou dan ook zonde zijn om hier niets mee te doen. Jij wilt het verhaal van jouw bedrijf toch ook naar buiten brengen? Maar hoe maak je een verhaal van een groeiende onderneming nu spannend of interessant? Een freelance tekstschrijver is hier een kei in. Hij weet als geen ander hoe je een verhaal, dat op het eerste gezicht heel gewoon lijkt, kunt transformeren tot een betoverend sprookje.

De Neuromarketing Nerd

Jouw website bestaat waarschijnlijk uit meer dan alleen de geschiedenis van jouw bedrijf. Want je wilt toch ook iets verkopen? Of in ieder geval bekendheid aan je merk of bedrijf geven? Dan heb je vlotte en overtuigende teksten nodig. Heb jij de juiste freelance tekstschrijver ingeschakeld? Dan gebruikt hij principes uit de neuromarketing om zijn teksten krachtig te maken. Pakkende teksten maken jouw bezoekers namelijk blij en geïnteresseerd. En soms kan een kleine aanpassing al zorgen voor een hogere conversie. Klinkt dat je goed in de oren? Benut dan de kennis over het brein die niet voor iedereen binnen handbereik ligt en wees je concurrentie een stapje voor.

De SEO Specialist

Het is tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld om je teksten zoekmachine vriendelijk te maken. Een van de dingen die een goede freelance tekstschrijver daarom echt moet kunnen is het schrijven van een SEO (Search Engine Optimalization) tekst die je website omhoog tilt in Google. Dit doet hij door te achterhalen met welke woorden jouw doelgroep het meest zoekt. Je kunt immers alleen maar relevante teksten schrijven wanneer je weet waar je doelgroep naar op zoek is.

De Optimalisatie Onderwijzer

Naast het toevoegen van zoekwoorden aan je teksten, kan het ook zeker geen kwaad om regelmatig nieuwe content te posten. Actieve websites hebben namelijk een betere kans in de strijd om een opvallend plekje in de zoekresultaten. Om het jezelf iets makkelijker te maken doe je er goed aan een contentkalender op te zetten. Dit is een overzicht van verschillende rubrieken op bijvoorbeeld je website en andere online kanalen. Deze rubrieken geven jou richtlijnen voor de nieuwe content, zodat je iedere week iets hebt om te plaatsen. Zo kun je je website voortdurend blijven optimaliseren.

De Inspiratie Instructeur

Is de inspiratie bij jou ver te zoeken? Ben je helemaal leeg en weet je even niets om over te schrijven? Doe dan inspiratie op bij andere websites, of ga in gesprek met familie, vrienden of vreemden op straat. Achterhaal waar zij tegenaan lopen of wat zij vaak missen op een website. Misschien is het antwoord wel simpeler dan je denkt. Vind je het toch nog moeilijk iets nieuws te bedenken? Of heb je eigenlijk helemaal geen tijd om inspiratie op te doen? Een freelance tekstschrijver weet altijd iets te schrijven.

De Relevantie Ridder

Jouw website is hoogstwaarschijnlijk een plek waar je doelgroep informatie kan vinden of jouw producten kan bekijken. Dan is het toch ook logisch dat de inhoud van de website speciaal voor deze doelgroep wordt gemaakt? Schrijf dus niet alleen over hoe geweldig jouw product of dienst wel niet is, maar benadruk vooral welk voordeel je klant hiermee behaalt. Alleen zo maak je de tekst relevant voor jouw lezers. Een freelance tekstschrijver kan je hierbij helpen. Hij is immers zelf een buitenstaander en kan zich daarom gemakkelijk verplaatsen in de lezer.

De Design Deskundige

Ziet jouw website er al indrukwekkend uit? Mooi! Is hij ook overzichtelijk en gebruiksvriendelijk? Perfect! Kijk nu eens naar je teksten. Wanneer jouw website er picobello uitziet, is het zonde om je teksten te verwaarlozen. Wanneer je alinea’s te lang zijn en je geen gebruik maakt van tussenkoppen, is je lezer het spoor snel bijster. Dus houdt de alinea’s kort en voeg tussenkoppen toe. Wil je de lezer meteen duidelijk maken waar de tekst over gaat? Voeg dan een veelzeggende afbeelding toe.

De Grammatica Goeroe

Stel je voor: je hebt in Google een zoekwoord ingetypt en komt uit op een website. De website ziet er goed uit en je begint te lezen. Je denkt: nee hè, al weer zo’n slecht leesbare tekst. Je moet iedere zin tig keer ontleden en teruglezen, wil je deze begrijpen. Dat duurt toch veel te lang? Jij wilt toch ook snel vinden waar je naar zoekt? Zo denken de bezoekers van jouw website er ook over. Wanneer zij een tekst op jouw website niet snappen, of zich juist ergeren aan de vele spelfouten die erin zitten, zullen ze geen moment twijfelen om de pagina te sluiten. Een freelance tekstschrijver maakt korte metten met deze lelijke foutjes. Tel deze vaardigheid op bij het talent voor content en de kennis van neuromarketing en je hebt de ideale tekstschrijver omschreven. Schakel jij hem in?

 


Aanrader: Hoe overtuig je het brein online?
Tips voor succesvolle marketingNaar contact


Benut de kennis over het brein die niet voor iedereen binnen handbereik ligt en wees je concurrentie een stapje voor.

0 klanten
Sinds 1993